Dr. Sarah Johnson

Албена Коларова

логопед

Организация

ЛК Светулките

Представяне

Завършила бакалавърска и магистърска степен по логопедия в СУ „Св. Климент Охридски“ през 2012г. Практикуващ логопед от 2010г. Преминала над двадесет обучения свързани с работата с лица с комуникативни нарушения от различен тип. Взела участие като слушател в множество логопедични форуми, представила 4 труда в рамките на научни логопедични конференции. Проявява по-задълбочени интереси в областта на артикулационните нарушения, езиковите нарушения, нарушенията на четенето и писането, както и работата с деца и юноши със смесена клинична картина.

Лекция

Терапевтични стратегии при характерна кръстосана доминантност

Петък, 20 март
14:00 - 14:30
Детска градина и Училище

Представеният случай е свързан с прогресията в двугодишна терапевтична работа с 8 - 10 годишно дете. Неговата разнообразна проблематика във функционирането на когнитивната и социалната сфери, както и липсата на медицински обоснована причина за тях, провокира търсене на рационално обяснение за проявите им. Следва приоритизиране на проблемите и изграждане на комплексна терапевтична стратегия, която да отговаря на комплексната клинична картина. Проследяването на терапевтичната работа, в конкретно представения случай, позволява на автора да направи корелации с множество други случаи от практиката си, които се оказват сходни по отношение на фактора кръстосана доминантност и проява на познавателни и социални умения. На фона на проведените наблюдения и обективни диагностични критерии се открояват структурирано терапевтични компоненти, които са или са били част от терапията на описаната група случаи, независимо от индивидуалните специфики на терапевтираните лица. Трудът има за цел да насочи вниманието към това, че кръстосаната доминантност се оказва изключително значим фактор, който бидейки повлиян, води като последици изключително позитивни прояви, както на комуникативно и познавателно ниво, така и в социално-емоционално и поведенческо отношение.

за контакти: events@logopedia.bg

© 2025 logopedia.bg