Програма

Модератор

Кристиян Алексиев

Завършва бакалавърска и магистърска степен в СУ "Св. Климент Охридски". Почти 15 години отдаден на логопедията. Целта му е да подпомага деца, които имат затруднения в развитието и техните семейства. От 6 години развива собствената си практика - Терапевтичен център "Ключ към теб" в София с екип от специалисти подпомагащи детското развитие. 

Интересите и специализациите му са насочени към ранно детско развитие, езиково-говорни, гнозисни и праксисни нарушения, както и подкрепа за деца от аутистичния спектър.

Ден 1
основна програма
Регистрация • 9:00 - 10:00
Петък, 20 март
10:00 - 10:30
Ранно детско развитие

От заявката до консултирането във възрастта до 18 месеца

Анотация...
Колкото по-малка е възрастта, толкова по-големи са предизвикателства, пред които те поставя. Плач, адаптация, движение, хранене, общуване – това са само част от областите на наблюдение, през които трябва да премине един ранен терапевт, за да прецени всяка мини стъпка от предстоящото вълнуващо развитие нa детето. И да не сгреши. Може да възникнат много въпроси, на които да не се налага да отговори в момента. Затова дава време на родителите да осмислят казаното и ако се налага може да насрочи нова консултация . Търси провокацията във всеки случаи и се опитва да види невидимото. Тогава ще бъде сигурен, че е помогнал на родителите, дори да не срещне пълното им одобрение.
Петък, 20 март
10:30 - 11:00
Ранно детско развитие

Сензомоторната депривация и езиковото развитие при недоносените деца

Анотация...
Какво е да си недоносен? Какво е животът ти да се събира в една шепа? Какво е още първият ти дъх на този свят да е борба? 500гр, 750гр., поемане на въздух, помръдване, хранене-всеки ден е победа и нова надежда. Борбата за живот обаче не спира, когато детето започне да диша само, да се храни без сонда или достигне до определени килограми. За много от тези деца предизвикателствата продължават дълго след това – с безброй прегледи, консултации със специалисти и терапевтични интервенции. През последните 15 години започнаха да се правят все повече изследвания не само върху това как се отразява преждевременното раждане върху развитието на детето, но и какво е значението на дългия период на обездвижване, през който минават голяма част от недоносените деца. Повечето стандартизирани тестове взимат предвид разликата между реална и коригирана възраст, но не отчитат влиянието на сензомоторната депривация. Какво всъщност означава сензомоторна депривация? Това е състояние, при което човек е лишен от сензорна стимулация. Недоносените бебета прекарват седмици, а често дори месеци в кувьози, термолегла, закачени за апарати за кислород и др. Всичко това възпрепятства нормалното им двигателно развитие, а също и досега до важни стимули от средата, които са важни за когнитивното и говорно развитие на всеки човек. В много държави започват да променят възгледите си относно терапията на недоносените бебета и въвеждат работа със специалисти още от най-ранния възможен момент-дори бебето все още да е в кувьоз. Във Франция психомоторни терапевти има във всяко неонатологично отделение, тъй като е научно доказано, че ако се започне работа с детето от раждането до втората година има значително подобрение в състоянието му и е възможно да се избегнат последствия, които стават видими на по-късен етап. В лекцията „Сензомоторната депривация и езиковото развитие при недоносените деца“ ще разгледаме: - Каква е връзката между сензомоторната депривация и говорното развитие? - Как продължителната липса на подходяща сензорна стимулация влияе върху когнитивните процеси и езиковите умения при недоносените деца? - Какви са практиките за преодоляване на тези проблеми в България и в световен мащаб?
Петък, 20 март
11:00 - 11:30
Ранно детско развитие

Невромоторна и сензорно-интегративна незрялост на оралномоторните функции при деца с късно проговаряне

Анотация...
Забавеното проговаряне е често срещан симптом в ранното детско развитие, който може да отразява по-дълбоки неврофункционални затруднения. Настоящото изследване разглежда връзката между късното проговаряне и незрялостта в оралномоторното функциониране, като акцентира върху ролята на невромоторната регулация и сензорно-интегративните процеси. Анализирани са данни от деца с установено забавяне в речевото развитие, при които се наблюдават слабо диференцирани движения на устните, езика и челюстта, както и затруднения в сензорната обработка – слухова, тактилна, проприоцептивна и вестибуларна. Оралномоторната незрялост често съвпада с недостатъчна интеграция на примитивни рефлекси и липса на функционална координация между сензорния вход и моторния отговор. Изследването проследява прояви като нестабилна артикулационна база, хипотония или хипертоничност в орофациалната мускулатура, чувствителност към допир в устната област и затруднения при имитация на звуци. Представени са примери от клиничната практика, както и обобщени терапевтични стратегии с акцент върху мултисензорната стимулация, ерготерапевтичния подход и орално-моторните интервенции, базирани на невроразвитийни принципи. Целта на доклада е да предложи интердисциплинарен модел за ранна оценка и интервенция, който съчетава невромоторни и сензорно-интегративни компоненти при работа с деца с късно проговаряне.
Петък, 20 март
11:30 - 12:00
Ранно детско развитие

Моделът DIR Floortime и логопедията

Анотация...
Моят път и приключение с този терапевтичен подход започна пред 2016 година с въвеждащ курс 101 на живо в България. И това се оказа само началото на един дълъг терапевтичен процес за мен, семействата и всички деца, с които се срещам всекидневно. Той продължава с подготовката и реализирането на българските курсове за специалисти в сферата на психологията, логопедията, ерготерапията, специалната педагогика, учители и родителите, които биха искали да се запознаят и обучат в модела DIR Floortime. В момента се подготвя страница на български език и се превеждат материали, до които българската аудитория да има достъп. Това е възможно благодарение на международният съвет за развитие и учене (ICDL), който е организация с нестопанска цел, посветена на насърчаването на развитието на всеки човек до пълния му потенциал, ставайки професионален пристан на терапевти с различни специалности от цял свят. Чрез лидерството на д-р Стенли Грийнспан, ICDL е създаден преди 35 години и остава официален дом на DIR® и DIRFloortime®, както се надявам ние да станем част от неговото семейство. DIRFloortime® е признат за водещ, основан на доказателства, подход за подпомагане на хора от аутистичния спектър и други личности с нарушения в неврологичното развитие. Базови концепции и понятия в тази тема Какво е DIR? Да дадем малко яснота: DIR® е модел, базиран на развитието, индивидуалните различия и взаимоотношенията. Tой предоставя основополагаща рамка за разбиране индивидуалното развитие и учене с водещата идея за това как всеки човек възприема и взаимодейства със света по различен начин в подкрепа на неговата невродивергентност. DIR очертава критичната роля на социално-емоционалното развитие върху цялостното взаимодействие, започвайки от раждането и продължавайки през целия живот. Моделът подчертава силата на взаимоотношенията и емоционалните връзки за стимулиране на развитието, както и оказва силна подкрепа и дава гласност на самозастъпничество на много хора, определящи се като част от невроразнообразието. Той утвърждава език на толерантност и уважениет към личността, която не се отъждествява с нарушение или увреждане. Какво е Floortime? DIRFloortime (известен още като Floortime) е приложението на DIR в практиката. Някои смятат, че DIR е философията, а Floortime е начинът да се приложи тя в действие. DIR е концептуалната рамка на д-р Стенли Грийнспан по посока развитието, а DIRFloortime ни дава практически насоки как да насърчим това развитие. Основните шест функционални способности за емоционално развитие (FEDC) Тези шест основни способности за развитие образуват прогресия или път на развитието на всеки индивид. Ние идентифицираме всеки от тези капацитети, защото всеки от тях бележи важна повратна точка в живота на детето и е съществена част от основата на социално-емоционалното функциониране на всеки от нас. В тази разработка ще се впуснем по-подробно в първите четири способности, а именно: Капацитет 1: Саморегулиране и интерес към света (най-ранна поява: 0 до 3 месеца); Капацитет 2: Ангажиране и свързване (най-ранна поява: 2 до 7 месеца); Капацитет 3: Преднамереност и двупосочна комуникация (най-ранна поява: 3 до 10 месеца); Капацитет 4: Комплексна комуникация и споделено решаване на проблеми (най-ранна поява: 9 до 18 месеца).
Обяд • 12:00 - 13:30
Петък, 20 март
13:30 - 14:00
Детска градина и Училище

Невербални нарушения при невроразвитийните нарушения

Анотация...
Какво са невроразвитийните разстройства? Същност, класификации. Концепция за невротипичност и невронетипичност. Невербални дефицити и затруднения, характерни за невроразвитийните разстройства (зрително-перцептивни, екзекутивен контрол, внимание, двигателна координация, планиране на самостоятелни дейности, организация на игра и учебни дейности, свръхактивност). Диференциално-диагностичен процес при определяне на състоянието (кои специалисти участват, как се провежда оценката). Планиране на терапевтична работа и подкрепяща среда за детето. С тази лекция ще се въведе темата за невроразвитийните разстройства като хетерогенни състояния, състоящи се от затруднения в различни области – и вербални, и невербални. Определянето на състоянието (в диференциално-диагностичен план) е важно и водещо за по-доброто разбиране на начина, по който може да се обяснят проблемите и трудностите на детето, но конкретната помощ, подкрепа и интервенции за детето се основават на неговия индивидуален профил и конкретни затруднения и нарушения, които то има като предизвикателство. Кои са те, как се отразяват на поведението, ученето, адаптацията на детето, ще бъде тема на тази лекция.
Петък, 20 март
14:00 - 14:30
Детска градина и Училище

Терапевтични стратегии при характерна кръстосана доминантност

Анотация...
Представеният случай е свързан с прогресията в двугодишна терапевтична работа с 8 - 10 годишно дете. Неговата разнообразна проблематика във функционирането на когнитивната и социалната сфери, както и липсата на медицински обоснована причина за тях, провокира търсене на рационално обяснение за проявите им. Следва приоритизиране на проблемите и изграждане на комплексна терапевтична стратегия, която да отговаря на комплексната клинична картина. Проследяването на терапевтичната работа, в конкретно представения случай, позволява на автора да направи корелации с множество други случаи от практиката си, които се оказват сходни по отношение на фактора кръстосана доминантност и проява на познавателни и социални умения. На фона на проведените наблюдения и обективни диагностични критерии се открояват структурирано терапевтични компоненти, които са или са били част от терапията на описаната група случаи, независимо от индивидуалните специфики на терапевтираните лица. Трудът има за цел да насочи вниманието към това, че кръстосаната доминантност се оказва изключително значим фактор, който бидейки повлиян, води като последици изключително позитивни прояви, както на комуникативно и познавателно ниво, така и в социално-емоционално и поведенческо отношение.
Петък, 20 март
14:30 - 15:00
Детска градина и Училище

Когато думите оживяват. Въздействащи подходи върху писмената реч

Анотация...
Представянето ще обхваща компилация от клинични случаи, в които основният акцент е овладяването на писмената реч. Ще бъдат разгледани различни прояви на затруднения в четенето и писането при деца с разнообразни комуникативни нарушения. Фокусът ще падне върху предизвикателствата при мотивацията за работа, върху подбора на стратегии и върху постиженията, които се реализират, когато процесът е системно структуриран и съобразен с индивидуалния профил на детето. Ще се проследят различни етапи – от началните опити за въвеждане в писмената реч до създаването на собствени текстове с лично значение. Ще бъде показано как адаптираните задачи и използването на визуални, дигитални и тематично свързани материали могат да превърнат писането от източник на трудност в процес на откриване и удоволствие. Лекцията ще включва и примери от практиката, при които е търсен баланс между поддържането на индивидуалните силни страни и усвояването на функционална писмена компетентност. Така ще се очертаят модели, приложими при различни групи деца – от такива с двуезична среда до деца от аутистичния спектър или с други езикови затруднения. Резултатите показват, че чрез системно структурирана и мотивираща логопедична работа е възможно не само да се повиши езиковото богатство, но и да се постигне функционално използване на писмената реч в учебна и социална среда. Казусите илюстрират как индивидуализираните подходи могат да отворят пътя към грамотността при деца, за които традиционните модели често се оказват недостатъчни.
Петък, 20 март
15:00 - 15:30
Детска градина и Училище

Образованието няма редове

Анотация...
Настоящата лекция представя интегративен модел на обучение за деца със СОП. Училище „Милеа“ е първото общообразователно училище, което предоставя инклузивна среда, собствен образователен модел, съчетаващ държавни образователни стандарти и изисквания, и интегриращ творчески занимания, ритъм, музика и сензорно-интегративни елементи на преподаване в успешен обучителен процес. Ще бъде представен случай, при който обучителни и терапевтични подходи значително подпомагат цялостното състояние и функциониране на детето в академична и социална среда. Съществуват множество примери за изначално противоречивата училищна система, част от които ще бъдат изложени чрез логотерапевтичен похват. До какво води тази система? Подчертава ли индивидуалността и свободната воля? Позволява ли здравословни взаимоотношения между участниците в тази система? Последвалата интерактивна игра с публиката ще се опита да идентифицира неловките методи за поставяне на етикети и улавяне на дефицити. Вникнем ли в общоприетите техники за моделиране на поведение, „положително и отрицателно подкрепление“, мигновено забелязваме дългосрочните негативни последствия. Нужно е ново разбиране за значимостта на връзката с децата в академична и терапевтична среда. Науката демонстрира, че децата с особености в развитието имат същата способност да се привързват като всички нас, но днес съществуват разнообразие от възпрепятстващи вътрешни и външни фактори. Без изграждане на междуличностна връзка на честност, доверие и подкрепа, образователно-възпитателният процес винаги ще остава непълноценен. Тази лекция ще Ви запознае с конкретни методи и насоки за свързване с невротипични и невроразнообразни деца, акцентиращи и укрепващи тяхната способност да творят, да преживяват, и да понасят трудностите.
Кафе пауза • 15:30 - 16:30
Петък, 20 март
16:30 - 17:00
Среда и политики

Ограничения или възможности за терапия в социалните услуги

Анотация...
Социални услуги за различни рискови групи деца и лица са налични на територията на цялата страна. Разкриването, функционирането и финансирането им е уредено в закон и подзаконова рамка, за да се гарантира правото на всяко дете/лице на подкрепа за достоен живот в семейната среда и общността. Въпреки това законодателството е динамично и в продължителна реформа и все още не може да се говори за синхронизирана работа и/или работа в мрежа. Финансирането и осигуряването на ресурси за различните по вид дейности, в т.ч. и терапия, също е регламентирано, но често на практика са определя като недостатъчно и ограничаващо възможностите на екипите да изпълнят целите на дейността си. Факт е, че осигуряването, задържането и надграждането на ресурсите – материални и човешки, е многокомпонентен процес, предизвикателство за всеки доставчик на социални услуги. Въпреки това възможностите са налични и използването им в голяма степен зависи от ангарижаността и адекватното изграждане на стратегия за развитие, на конкретната услуга, за конкретните цели и потребности на хората, които я ползват. Темата е представена през личния опит на един ръководител и неговия екип за начина, по който е възможно да се осигурят, съхранят и надграждат във времето ресурси, да се подобрява качеството на предлаганите услуги, за да се осигури нужната подкрепа на лицата там, където живеят, където е техният дом, семейство, близки и среда.
Петък, 20 март
17:00 - 17:30
Среда и политики

Приобщаващо образование отвъд документите. Подслон за знанието на детето.

Анотация...
Лекцията представя опорни точки на интердисциплинарна практика в училище. Практиката е обоснована от прилагането на метод, ориентиран от идеите на психоанализата и показва как професионалистите си служат с този метод за посрещане на предизвикателствата и проявите на учениците, и за тяхното приобщаване.
Петък, 20 март
17:30 - 18:00
Среда и политики

Архитектура на приобщаването

Анотация...
.

Презентатори

Ден 1
сателитна програма
Ден 2
основна програма
Регистрация • 9:00 - 10:00
Събота, 21 март
10:00 - 10:30
Клинични случаи

Аутистичен спектър: клинична картина и swLORETA qEEG маркери-корелационен анализ

Анотация...
.
Събота, 21 март
10:30 - 11:00
Клинични случаи

Имунологичен подход при деца с разстройства от Аутистичния спектър (ASD) – имунодиагностика и имунотерапия

Анотация...
Имунопатогенезата на ASD е мултифакторна и включва комплекс от процеси с участието на вродения и придобит имунитет, допринасящи за механизмите на нарушено невроразвитие. Като времеви период, имунните дисрегулации могат да бъдат пренатални - вътреутробно в майката и плода, определяйки риск за развитие на ASD и постнатални, след раждането на здраво дете с типично неврологично развитие. Имунологичната консултация определя фамилни, пренатални и постнатални имунологични рискови фактори за възникване на имунна дисрегулация по време на бременността и/или ранното детско развитие, която би допринесла за патогенезата на нарушено невроразвитие и ASD. Имунодиагностичните панели за изследване на деца от аутистичния спектър включват маркери, характеризиращи различни параметри на имуния статус и определят показания и възможности за прилагане на подходяща имунотерапия при децата, вкл. с интравенозни гама-глобулини.
Събота, 21 март
11:00 - 11:30
Клинични случаи

Ролята на слуховата система за регулацията, съня и сензорната интеграция през клиничния опит

Анотация...
Лекцията представя същността и основните закони на Аудио-психо фонологията - метод създаден от френския лекар д-р Алфред Томатис. Ще се запознаете с водещата роля на слуховата система за сензорната интеграция. Ще разберете защо слушането и свързаните с него пътища са толкова важни за регулирането, за речта и езика, за вниманието и паметта, за ежедневното функциониране и развитието на всяка възраст. Посредством преминаването през няколко клинични истории ще ви бъдат представени работещите инструменти, които са ключови за практиката ми вече 20 години. Ще разберете как тези случаи бяха повлияни от звукостимулацията посредством метода Томатис® и разновидностите му като програмите за слушане TLP (The Listening Program®, inTime™). Ще бъде подчертан начина по който звукът помага за съня, регулацията и въздейства при аутизъм и при различни предизвикателства в развитието и ученето. Ще добиете представа как терапевтичните програми могат да са насочени към всяка възрастова група с цел подобрение на умения за слушане, концентрация, общуване, учене и като цяло качеството на живот.
Събота, 21 март
11:30 - 12:00
Клинични случаи

Нужна ли ни е диагноза в терапевтичната работа?

Анотация...
.
Обяд • 12:00 - 13:30
Събота, 21 март
13:30 - 14:00
Мултидисциплинарни екипи

Особености на логопедичната терапия с редки синдроми

Анотация...
В последните години в нашата практика все по-често се срещаме с деца, при които е поставена диагноза на изключително редки синдроми. Нерядко това са състояния, за които дори специалистите разполагат с оскъдна информация или описанията в литературата са единични. В такива случаи предизвикателството не е само в самата диагноза, а в липсата на готови терапевтични протоколи и предварително начертани стъпки. Нашият отговор на това предизвикателство е да се опрем на единствената устойчива основа - универсалните природни закони на детското развитие. За нас няма значение дали познаваме подробно дадения синдром, колко рядко се среща той в световен мащаб или каква е тежестта на неговите усложнения. Изходната точка винаги е една и съща - стандартизираните в международен план етапи и принципи на детското развитие. Стъпка по стъпка, следвайки последователността на двигателното, сензорното, когнитивното и езиково-речевото израстване, изграждаме индивидуална терапевтична рамка, която е хуманна, щадяща и максимално близка до естествения ритъм на детето. Ключов за нас екипен принцип е паралелната работа между движение и когнитивно развитие. Движението и речта вървят ръка за ръка - чрез активностите насищаме сетивната система, интегрираме задържани примитивни рефлекси, укрепваме постурален контрол, а оттам плавно преминаваме към изграждане на понятия, стимулиране на мисленето и появата на първите звукове и фрази. Всяко упражнение се подбира така, че да подпомага както физическото, така и езиковото изразяване, без да натоварва детето или семейството. Единственото условие, което може да промени планираните активности, са ясно изразени медицински противопоказания. В тези случаи внимателно се съобразяваме с указанията на лекуващите специалисти, но никога не излизаме извън рамката на малките, но устойчиви стъпки, които водят до реален напредък. Големите скокове могат да изглеждат примамливи, но често крият риск от регрес и ненужно напрежение. Нашият дългогодишен опит потвърждава, че този подход, който е основан на природните закони и уважението към детската природа, е най-сигурният път към развитие. Независимо от името на диагнозата или степента на сложност, детето остава нашият истински ориентир, а любовта, семейството и екипната работа са най-силните ни съюзници.
Събота, 21 март
14:00 - 14:30
Мултидисциплинарни екипи

За специалния педагог, не само като ресурсен учител

Анотация...
Разглеждаме ролята на специалния педагог отвъд традиционната функция на ресурсен учител, а като част от комплексния екип, подпомагащ деца със СОП и множество увреждания. Повдига въпросите за значението на екипната работа между различните професионалисти – ерготерапевт, кинезитерапевт, психолог, логопед и специален педагог. Как благодарение на съвместните усилия на екипа и семейството се създават възможности за реално развитие на детето. Внимание ще отделим на когнитивно–комуникативния сектор, където взаимодействието между специалния педагог, логопеда и психолога е в основата на формирането на индивидуални програми, които стимулират комуникацията, социалните умения и ученето. Ще представим конкретни случаи от практиката на деца с тежки комбинации от увреждания двигателни, сензорни и когнитивни затруднения, в които разказваме терапевтичния път на деца с тежки комбинации от нарушения, при които първоначално изглежда, че „нищо не може да се промени“ до момента, в който показваме как последователната и целенасочена работа в екип води до значими промени. Специалният педагог е не само ресурс, но и инициатор и координатор в процеса на приобщаване и развитие. Сътрудничеството и професионалната креативност може само да е от полза за това да продължаваме да правим чудеса заедно.
Събота, 21 март
14:30 - 15:15
Мултидисциплинарни екипи

От хирургията до ежедневната комуникация: партньорство между медицина, технология и рехабилитация

Анотация...
Кохлеарната имплантация в ранна детска възраст е призната като най-ефективния метод за лечение на тежка и дълбока сензоневрална глухота. Най-голямата група пациенти в световен мащаб и в нашата практика са кърмачетата и прохождащите деца до 2-годишна възраст – оптимален период за интервенция, когато пластичността на слуховата система позволява изграждане на разбираем и спонтанен говор. Хирургичната процедура и първоначалното включване на звуковия процесор не гарантират незабавно възстановяване на слуха. Сигналите в началото често се възприемат като „ненастроен радиоапарат“. Ключова е медицинската настройка (mapping), чрез която електроакустичните параметри се доближават до естествения звук. Така се поставя основата за ефективна слухово-речева рехабилитация. Медицината има централна роля във всички етапи – от ранната диагностика и хирургията, през постоперативния контрол и проследяването на слуховата функция, до дългосрочното наблюдение на устройството. УНГ специалистите и аудиолозите осигуряват медицинската рамка и безопасността на процеса, върху която рехабилитаторите и логопедите надграждат своите методики. Успехът зависи от мултидисциплинарна екипна работа и активно партньорство със семейството. Родителите преминават през емоционална криза при получаване на диагнозата и трябва да бъдат подкрепени и информирани, за да могат да вземат правилни решения и да бъдат ежедневно ангажирани в процеса. В заключение, кохлеарната имплантация не е само хирургична процедура, а интегриран медицински и рехабилитационен процес, в който съвместните усилия на медицината, терапевтите и семейството създават път към пълноценно слухово и говорно развитие на детето.
Кафе пауза • 15:15 - 16:15
Събота, 21 март
16:15 - 16:45
Неврологично базирани комуникативни нарушения

Диагностични стратегии при придобити дизартрии

Анотация...
д-р Радостина Костова съчетава активна логопедична работа в ЛЦ „Брезина“ с преподавателска в Югозападен университет „Неофит Рилски“, гр. Благоевград.
Събота, 21 март
16:45 - 17:15
Неврологично базирани комуникативни нарушения

Комбиниране на терапевтични подходи при неврорехабилитация

Анотация...
Пациентите след инсулт често съчетават афазия с допълнителни комуникативни, когнитивни и сензорни нарушения, засягащи не само биологичните функции, а и ежедневните дейности, ролите и социалното участие. Интердисциплинарното, целеориентирано планиране и индивидуализираната интеграция на различните терапевтични подходи – включително технологично подпомогнати интервенции (като VR – асистирана сензорно моторна терапия и апаратна стимулация за постурален контрол) усилват интензитета на основната терапия, потенцират ефекта ѝ и са насочени към оптимизиране на възстановяването. Представеният клиничен случай илюстрира как синергията между методите води до функционално значими резултати в комуникацията, автономността и качеството на живот на пациента.

Церемония по награждаване на четвърти годишни награди "Логопед на годината"

Събота, 21 март
17:45 - 19:00
Мисия на наградите е да бъдат отражение и признание за положения труд, себеотдаване и развитие на логопедите като специалисти, както и на приноса им в развитието на професията. Целта на наградите е да подчертаят необходимостта от постоянно проследяване на езиково-говорното развитие на децата и грижата за пациентите от всички възрасти, включително терапията и възстановяването на клинично значимите пациенти.

Коктейл

Събота, 21 март - 19:00 - 20:30
След двата наситени дни идва време да празнуваме заедно! Това е идеален момент да се срещнете с лекторите и участниците извън рамките на залите, да споделите идеи и да създадете нови връзки. Очакваме ви!
Ден 2
сателитна програма
ЕКСПО
за контакти: events@logopedia.bg

© 2025 logopedia.bg