Доц. Анета Атанасова преподава в СУ „Св. Климент Охридски“ от 2001 г., като през годините е водила лекционни курсове на студенти по психология, логопедия, социални дейности и социална работа. Тя има две монографии, едната – посветена на дислексията, а другата – на разстройствата от аутистичния спектър. Освен продължителната преподавателска и научна кариера доц. Анета Атанасова има богат практически опит в провеждането на психологична оценка на деца с проблеми в развитието.
Какво са невроразвитийните разстройства? Същност, класификации. Концепция за невротипичност и невронетипичност. Невербални дефицити и затруднения, характерни за невроразвитийните разстройства (зрително-перцептивни, екзекутивен контрол, внимание, двигателна координация, планиране на самостоятелни дейности, организация на игра и учебни дейности, свръхактивност). Диференциално-диагностичен процес при определяне на състоянието (кои специалисти участват, как се провежда оценката). Планиране на терапевтична работа и подкрепяща среда за детето. С тази лекция ще се въведе темата за невроразвитийните разстройства като хетерогенни състояния, състоящи се от затруднения в различни области – и вербални, и невербални. Определянето на състоянието (в диференциално-диагностичен план) е важно и водещо за по-доброто разбиране на начина, по който може да се обяснят проблемите и трудностите на детето, но конкретната помощ, подкрепа и интервенции за детето се основават на неговия индивидуален профил и конкретни затруднения и нарушения, които то има като предизвикателство. Кои са те, как се отразяват на поведението, ученето, адаптацията на детето, ще бъде тема на тази лекция.
© 2025 logopedia.bg