Dr. Sarah Johnson

Симона Миланова

логопед

Организация

ЛК Светулките

Представяне

Магистър логопед с професионален опит от 2009 година, който извършва диагностика и терапия на комуникативни проблеми в детска възраст в логопедичен център „Светулките“ в направление работа с деца и техните семейства, които проявяват различна невродивергентност. Завършила бакалавърска програма Социални дейности, профил Клинична социална работа в СУ „Св. Климент Охридски“ (с насоченост психопатология и диагностика на аномалното поведение), бакалавърска програма по Логопедия в СУ „Св. Климент Охридски“ и магистърска програма Логопедия (Езикова и речева патология) към Нов български университет. Сертифициран DIR Floortime терапевт със сертификати на съответните нива: DIR®/Floortime®ниво : 101, 201, 202 Proficient (ICDL, A Total Aproach, Maude LeRoux/“The Greenspan Floortime Approach”) и 203 Advanced с възможност за обучаване на родители и терапевти. Обучаващ се специалист в направление 204 Expert за DIR Floortime Training Leader, разработващ мрежата от обучения на M Международният съвет за развитие и учене ICDL за България. Студент, обучаващ се по метода на Светлана Масгутова.

Лекция

Моделът DIR Floortime и логопедията

Петък, 20 март
11:30 - 12:00
Ранно детско развитие

Моят път и приключение с този терапевтичен подход започна пред 2016 година с въвеждащ курс 101 на живо в България. И това се оказа само началото на един дълъг терапевтичен процес за мен, семействата и всички деца, с които се срещам всекидневно. Той продължава с подготовката и реализирането на българските курсове за специалисти в сферата на психологията, логопедията, ерготерапията, специалната педагогика, учители и родителите, които биха искали да се запознаят и обучат в модела DIR Floortime. В момента се подготвя страница на български език и се превеждат материали, до които българската аудитория да има достъп. Това е възможно благодарение на международният съвет за развитие и учене (ICDL), който е организация с нестопанска цел, посветена на насърчаването на развитието на всеки човек до пълния му потенциал, ставайки професионален пристан на терапевти с различни специалности от цял свят. Чрез лидерството на д-р Стенли Грийнспан, ICDL е създаден преди 35 години и остава официален дом на DIR® и DIRFloortime®, както се надявам ние да станем част от неговото семейство. DIRFloortime® е признат за водещ, основан на доказателства, подход за подпомагане на хора от аутистичния спектър и други личности с нарушения в неврологичното развитие. Базови концепции и понятия в тази тема Какво е DIR? Да дадем малко яснота: DIR® е модел, базиран на развитието, индивидуалните различия и взаимоотношенията. Tой предоставя основополагаща рамка за разбиране индивидуалното развитие и учене с водещата идея за това как всеки човек възприема и взаимодейства със света по различен начин в подкрепа на неговата невродивергентност. DIR очертава критичната роля на социално-емоционалното развитие върху цялостното взаимодействие, започвайки от раждането и продължавайки през целия живот. Моделът подчертава силата на взаимоотношенията и емоционалните връзки за стимулиране на развитието, както и оказва силна подкрепа и дава гласност на самозастъпничество на много хора, определящи се като част от невроразнообразието. Той утвърждава език на толерантност и уважениет към личността, която не се отъждествява с нарушение или увреждане. Какво е Floortime? DIRFloortime (известен още като Floortime) е приложението на DIR в практиката. Някои смятат, че DIR е философията, а Floortime е начинът да се приложи тя в действие. DIR е концептуалната рамка на д-р Стенли Грийнспан по посока развитието, а DIRFloortime ни дава практически насоки как да насърчим това развитие. Основните шест функционални способности за емоционално развитие (FEDC) Тези шест основни способности за развитие образуват прогресия или път на развитието на всеки индивид. Ние идентифицираме всеки от тези капацитети, защото всеки от тях бележи важна повратна точка в живота на детето и е съществена част от основата на социално-емоционалното функциониране на всеки от нас. В тази разработка ще се впуснем по-подробно в първите четири способности, а именно: Капацитет 1: Саморегулиране и интерес към света (най-ранна поява: 0 до 3 месеца); Капацитет 2: Ангажиране и свързване (най-ранна поява: 2 до 7 месеца); Капацитет 3: Преднамереност и двупосочна комуникация (най-ранна поява: 3 до 10 месеца); Капацитет 4: Комплексна комуникация и споделено решаване на проблеми (най-ранна поява: 9 до 18 месеца).

за контакти: events@logopedia.bg

© 2025 logopedia.bg