We can't find the internet
Attempting to reconnect
Something went wrong!
Hang in there while we get back on track
Нашите лектори
Проф. д-р. Севджихан Еюбова
Психолог, университетски преподавател и изследовател в областта на емоционално-поведенческите и генерализираните разстройства на развитието, и качеството на живот при родители и специалисти от помагащите професии. Автор е на образователна програма за развитие на емоционалната грамотност в предучилищна възраст, на монографии и учебни пособия за студенти и широк кръг от специалисти, работещи с деца и семейства.
Лекция: Емоционалният свят на децата
Workshop: Навигация в зоната на професионалното изчерпване
Доц. д-р. Катерина Щерева
Катерина Щерева е доктор по логопедия и доцент в СУ„Св.Климент Охридски”. Тя е взела участие в редица научни конференции, семинари и конгреси. Има публикации в известни български и международни издания. Научните й интереси са насочени към ранната диагностика и терапия на детското говорно и езиково развитие и превенция на дислексия. Член е на Световната асоциация по логопедия и фониатрия (IALP – International Association of Logopedics and Phoniatrics, понастоящем International Association of Communication Sciences and Disorders); участник в конгреси на Постоянния комитет за връзка между логопедите и ортофонистите от Европейския съюз (CPLOL, понастоящем ESLA). Автор е на монографията „ФОНОЛОГИЧНО ОСЪЗНАВАНЕ НА ДЕЦАТА/ПРЕВЕНЦИЯ НА ДИСЛЕКСИЯ/“. Книгата отразява назрялата необходимост в съвременната българска наука за изследване на последователността на развитие на фонологичното осъзнаване на децата особено в критично важния период от 4 до 7-годишна възраст, както и на връзката му с усвояването на процеса четене и проявите на нарушения в тази област (дислексия). Основният фокус нановата й монография „Четенето и свързани фактори“ (2018) е насочен към проблемите в усвояването на четенето и свързаните с него фактори при типично и атипично протичане на този процес. Научните търсения на автора са богато илюстрирани чрез поредица от експерименти. Монографията е предназначена за логопеди, специалисти в областта на лингвистиката и психолингвистиката, педагози и психолози, работещи с деца, студенти по съответните специалности, както и за всички, които се интересуват от съвременни изследвания, осигуряващи мостове между българския и световния опит. Автор е на Картинен тест за фонологично осъзнаване за деца от 4 до 7 години /КТФО 4-7/. /КТФО/ ЗА ДЕЦА ОТ 4 ДО 7 ГОДИНИ е тест за изследване на фонологичното осъзнаване и бързото серийно назоваване като предиктори за нарушенията на четенето и писането при децата. Той включва 16 (шестнадесет) субтеста, отнасящи се до фонологичното осъзнаване, и 2 (два) – до бързото серийно назоваване. Автор на две игри за развитие на фонологичното осъзнаване и римуването: "Кажи ми рими" и "Играй-познай".
Лекция: Детските когнитивни метафори - езикови грешки или повторение на историческото детство на човечеството... Методика за изследване на детското разбиране на метафората.
Доц. д-р. Миглена Симонска
Миглена Иванова Симонска-Цацова завършва с отличие дефектология, с тясна специализация по логопедия и олигофренопедагогика в СУ „Св. Климент Охридски“ през 1996 година. Започва работа като асистент в Югозападен университет „Неофит Рилски“ през 1999 година. Защитава докторска дисертация на тема „Диагностика на ранното заекване“ през 2009 година. От 2014 г. е доцент по логопедия в професионално направление 7.4. Обществено здраве. Миглена Симонска е автор на над 80 публикации по логопедия на български и английски език, от които 1 монография, 1 ръководство, 1 учебник, 2 монографии в съавторство и 1 учебник в съавторство. Участва с доклади в редица научни форуми у нас и в чужбина. Работи по над 15 научни проекта у нас, на 5 от които е ръководител, а в 3 е експерт, както и в 6 международни проекта. Лектор по програма Еразъм+ в Технологичен университет - Кипър, Университет Гент - Белгия, Мичигански държавен университет - САЩ, Лодски университет – Полша и др. Към ЮЗУ „Неофит Рилски“ доц. Симонска е ръководител на катедра „Логопедия“ за периода 2015 - 2023 г., от 2019 г. до момента е декан на факултет „Обществено здраве, здравни грижи и спорт“, директор на Център по логопедия от 2009 г., председател на Комисия по етика на научните изследвания от 2019 г. Член е на редица професионални организации като Българска асоциация по обществено здраве, Международна асоциация по запъване (ICA) – национален координатор, Българско научно дружество по обществено здраве, Българско дружество по инсулт, Съюз на учените в България. Член е на редакционните колегии на списания „Специална педагогика и логопедия“ и „Асклепий“. Научните интереси и преподаване са свързани с неврогенни комуникативни нарушения, дисфагия и заекване.
Лекция: Диагностични аспекти на заекването, базирани на доказателства.
ас. Цвета Каменски
Тесните интереси на ас.Цвета Каменски са в областта на психолингвистиката, ранна детска интервенция и превенция на комуникативни нарушения, билингвизъм и невербална комуникация, както и ролята и развитието на комуникативните умения при деца с разстройства от аутистичния спектър, обучение на родители.
Консултант на Уницеф - родителски програми, подпомага адаптирането и провеждането на няколко такива за/ в България.
Лекция: Интегриран подход при прилагане на иновативни терапевтични и паратерапевтични методики за включване на родителите като ко-терапевти в терапевтичния процес на деца с разстройства от аутистичен спектър (РАС) и подобни нарушения в България.
Д-р Лиляна Чобанова
Лиляна Иванова Чобанова, доктор по специална педагогика. Асистент към Педагогическия факултет на ПУ „Паисий Хилендарски”. За периода 2015 – 2019г. – ресурсен учител към РЦПППО – Пловдив; за периода 2019 – 2023г. – логопед и член на РЕПЛР към РЦПППО Пловдив. Защитена тема на докторската дисертация – „Кодиране и декодиране на фигуративния език при дислексия и дискалкулия” 2016 г. Магистър по педагогика – Комуникативни нарушения на развитието. Бакалавър – Педагогика на обучението по англ. и немски език, магистър - Английска филология – лингвистика и превод.
Професионални интереси:
Комуникативните нарушения и трудностите, които пораждат те сред подрастващото поколение. Терапевтични методи и практики, които водят до преодоляването им. Ролята на специалистите в процеса на работа – логопед, ресурсен учител, учител по предмет, учител в група. Включването на родителите в екипната дейност при осъществяването на ДПЛР. Приобщаващото образование, неговите специфики, с които всеки един педагогически специалист, а и не само, следва да е запознат.
Лекция: Същност, специфики и диференциране на дисграфия и дизортография - основни принципи при овладяването на българския език.
Д-р Габриела Луканова
Д-р Габриела Луканова завършва образованието си по дентална Mедицина в Медицинска Академия София през 1992 г. Връзката и с логопеди започва 2010 година. Преминава редица след дипломни обучения във Talk tools Education.
Early Intervention: Oral Placement Therapy for Children with Down Syndrome.
Feeding therapy :A sensory Motor Approach ( Хранителна терапия : Сензорно - моторен подход ) при Лори Оверленд
Feeding skills in the Down Syndrome Population from birth to adulthood
A Three-Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy ( Лечебно планиране и Орално-Моторна Терапия) при Сара Розенфелд - "Orthodontics, Airway, Apnea and OPT for the Down Syndrome Population"
Pediatric Dysphagia: Impacts of the Cranial Nerve System
2015 г. въвежда в практиката си МИОФУНКЦИОНАЛНА ОРТОДОНТИЯ СЪС СИСТЕМАТА MYOBRACE
2020 добавя ALF- orthodontia и Краниална остеопатия
2022 се обучава в Източно европейската школа по Остеопатия. Преминала Кранио сакрална терапия, Структурна Остеопатия, TMJ disorders, Остеокозметика
2023 Breath course – Sleep breathing , tongue tie, tone space – Dr. Soroush Zaghi ENT
Д-р Луканова е уверена в ползата от близкото сътрудничеството между логопеди и зъболекари. Затова организира 2021 и 2022 г в гр. София двудневни семинари по ОМФТ с лектор холандския Логопед Петер Хелдероп, за зъболекари и логопеди.
https://denta-plus.net/index.php/bg/
Лекция: Споделяне на реален опит и сътрудничество между Логопед и Миофункционален ортодонт.
Д-р Гергана Тодорова-Маркова
Д-р Гергана Маркова е холистик специалист ранно детско развитие (логопед, специален педагог, психотерапевт, невромоторен консултант с множество квалификации, обучения и тренинги) с над 20 години стаж и практика и като преподавател. Към момента е преподавател в НБУ (специалности „Ерготерапия“ и „Слухово-речева рехабилитация“), основател и собственик на Адлер Институт България, Академия за ранно детско развитие и центрове „Бобче Топче“, Стара Загора и София, ЧДГ „Бобче Топче“, гр. София. Методите и практиките на индивидуалната психология, в основата на нейния подход, са застъпени както при възпитанието на децата, така и в консултациите и/или обучението на родители и специалисти във всички, създадени от нея центрове.
Докторската степен по специална педагогика на д-р Маркова се допълва с:
- дипломиран ментор на родители от Адлер Институт Израел;
- инструктор и консултант по сетивно-двигателната програма oт Rhythmic Movement Traning International (RMTi);
- невромоторен консултант от Gymbaroo, Австралия;
- преминала допълнително обучение за тестване на първични рефлекси, и за дисбаланс в мозъка на детските неврологични разтройства лично с американския невролог д-р Робърт Мелило;
- обучена от водещия световен невролог д-р Хари Шнайдер по транскраниална електростимулация за възстановяване мозъчните центрове на речта при деца с аутизъм и други проблеми в развитието и невролингвистична мотивационна игра.
Д-р Маркова е автор и в съавтор на редица книги, учебни помагала и научни публикации, сред които: "Общуване при деца от аутистичния спектър на поведение” (2018); “Сетивни и комбинирани нарушения” (2019); “Особености на комуникацията при деца със слухови и комбинирани нарушения” (2019) и др.
gerganamarkova.com | fb: gerganamarkovaphd | in: detskorazvitie_gerganamarkova
Лекция: “ХАДВ vs. задържани/неинтегрирани първични рефлекси. Симптоми и възможности за въздействие”
д-р. Анна Ласкарова-Иванова
Художник и университетски преподавател, ангажиран с практическото обучение на студенти от педагогическите специалности в Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“. Притежава бакалавърска степен по педагогика на обучението по изобразително изкуство – живопис и магистърски степени в областта на пластичните изкуства и графичния дизайн. Научните и интереси са свързани с изследване на детската рисунка и методите за развитие на изобразителните възможности на децата в предучилищна възраст.
Лекция: Представяне на KID-ART – метод за анализ и оценка на детската рисунка в предучилищна възраст
Антония Иванова
Магистър специалност “Специална педагогика – Логопедия” и “Ерготерапия”. Сертифициран монтесори и арт терапевт. Работи главно с деца със СОП (аутизъм, аутистичен спектър, сензорна интегративна дисфункция и др.) и с множество увреждания, като използва комбинация от богата сензорна стимулация и психомоторни упражнения. Допълва основната логопедична терапия чрез високо технологичното устройство Tobii и софтуер за контрол с поглед Communicator5. Съосновател на "Учим с Тони и говорим с Цвети".
Лекция: Методи, средства, анализ и резултати от комбиниран терапевтичен подход с мултидисциплинарен екип при работата с две деца на сходна възраст, но с различни диагнози (дете с рядка хромозомна аномалия и дете с екранна зависимост).
Виктор Николов
Виктор Николов всеотдаен и опитен физиотерапевт, който от 15 год работи в областа на физиотерапията и възстановяването.
В България работи продължително време с множество спортисти от различни спортни дисциплини, а също и с Националния отбор по Художествена Гимнастика.
Между 2019-2023 год премества практиката си в Швейцария където работи с футболния отбор ''FC Xamax'', Баскетболния отбор ''Union Basket'', Националния отбор по карате ''Swiss Karate Federation'', ММА състезатели и атлети от други спортове.
От 2019 год минава обучение по Остеопатия към Източно Европейската школа по Остеопатия от когато и активно практикува.
В 2020 год също завършва курс по Акупунктура и Моксиране към Българската Асоциация по Акупунктура на Физиотерапевтите, член на Световната Федерация по Китайска медицина и Дзянси Университета по Китайска медицина.
Преминава множество обучения в България и чужбина:
- Проприоцептивно Нервно Мускулно улесняване
- Остеопатичен подход при дисфункция на Темпоро-мандибуларна става
- Остеопатичен подход при Плоскостъпие, Дискова херния и Сколиоза
- Остеопатична и Хиропрактична манипулация на Гръбначния стълб
- Кранио-сакрална Остеопатия
- Висцерална Остеопатия
- Структурна Остеопатия
- Приложна Кинезиология
- Фасциална манипулация
- Акупунктура
- Аурикулотерапия
Лекция: Остеопатични техники в помощ на логопедичната терапия.
Гергана Бейчева
Специализирам в областите - орално-моторни и миофункционални нарушения при деца и възрастни и ранна детска интервенция от 0 до 3г. Сертифициран миофункционален терапевт по програмите "Tongue Tips", "Tiny Tongue Tips" и "ThumbsUp!" към Simon Says, USA. Сертифициран инструктор по програмата за ранна езикова интервенция "It takes two to talk" към Hanen Center, Canada.
Член на ICAP - International Consortium of Ankylofrenula Professionals. Доверен логопед към Асоциация лицеви аномалии "АЛА".
Управител на частна терапевтична практика в град Пловдив с мултидисциплинарен екип от логопеди, ерготерапевт и психолог.
Лекция: Орофациална миофункционална терапия
https://www.facebook.com/logopedbeycheva/
https://www.instagram.com/logokids_slp/
Гергана Димова
Гергана Димова е логопед, бакалавър по логопедия от СУ “Св. Климент Охридски“ и магистър „Комуникативни нарушения на развитието“ от същия университет с изявени интереси и опит в кърмаческа и ранна детска възраст, редки генетични синдроми, неврологични нарушения при деца и възрастни, вродени цепнатини на устните и/или небцето, нарушена артикулация, миофункционални нарушения и нарушения на хранителните механизми. Основател и управител на Логопедичен център “Димова” – гр. Пловдив. Част от мултидисциплинарния екип на Асоциация “АЛА”, председател на УС на Сдружение частно практикуващи логопеди. Специализира в областта на ранно детско развитие, хранителна терапия, орофациална и миофункционална терапия при деца и възрастни.
https://www.facebook.com/logopeddimova
Лекция: Индикации за къс френулум и неговото отражение върху развитието на детето
Деница Дамянова
Деница Дамянова е психомоторен специалист и логопед. Изучавала е Логопедия и комуникативни нарушения на развитието в СУ "Св. Климент охридски". С психомоторика се запознава през 2021год., когато започва своето обучение в тази сфера. Завършва обучение по Образователна психомоторика, подкрепено със сертификат от Deutsche Akademie - Aktionskreis Psychomotorik e.V. (dakp) и Българска асоциация за развитие на психомоториката (БАПМТ). В момента продължава своето развитие в сферата, преминавайки двугодишен тренинг по Интегративна психомоторика. Работи под супервизия на проф. д-р Амара Р. Екерт и БАПМТ.
Лекция: “Съвместната игра между терапевта и детето. Има ли място психомоторния метод в логопедичната сесия?”
Десислава Николова
"Докторант към ВТУ "Св.Св. Кирил и Методий"- Специална Педагогика". Преминала е през редица обучения за повишаване на квалификацията си. В момента работи в КСУВЛУПРИЗ-ЦСРИВЛУ над 18г. в гр.Велико Търново".
Имейл: misheva_d@abv.bg
Лекция: “Споделяне на реален опит и сътрудничество между Логопед и Миофункционален ортодонт”
Елица Великова
Професионален опит:
В периода март 2012 г. – март 2013 г. работи като ерготерапевт в Комплекс за социални услуги за деца и семейства – гр. Русе. От април 2013 г. до момента – координатор и ерготерапевт в Център за ерготерапевтични услуги за деца и семейства гр. Русе към АБЕТ. Асистент в специалност Ерготерапия към факултет Обществено здраве и здравни грижи на Русенски университет „Ангел Кънчев“ в периода 2016 – 2020 г. Към момента преподавател по Учебна практика в областта на педиатрията.
Дейности:
Член на Управителния съвет на Асоциация на българските ерготерапевти (АБЕТ) от 2012 г. Член на Изпълнителния комитет на Съвета на ерготерапевтите за европейските страни (Council of Occupational Therapists for the European Countries – COTEC) 2015-2019 г.
Лекция: Комплексна оценка на праксис, рефлекси и сетивност
Зорница Иванова
Магистърска степен „Детско-юношеска и училищна психология“ в Софийски Университет „Св. Климент Охридски“
Аpplied Behavior Analysis към Association for Training in Neurodevelopment Monorodi, Атина, Гърция.
Първата българка, практикуваща у нас със сертификат ВСВА ®
Уъркшоп: ABA техники в помощ на логопедичната терапия.
Марина Арнаут
Образование: ОКС Бакалавър и Магистър „ Клинична Логопедия“ ЮЗУ „Неофит Рилски“ , гр. Благоевград.
Специализация : Клиника по „Нервни болести“ в УМБАЛ „ св. Анна“, гр. София
Работа: ЦСРИ „Подкрепа“, гр. София
Болница за следболнична рехабилитация „ Сердика“, гр.София
Частна практика, гр.София
e-mail: logopedafaziolog@gmail.com
Facebook: Логопед Афазиолог Марина Арнаут
Instagram: logoped.afaziolog.arnaut
Лекция: „Диагностична стратегия при пациенти след изкаран инсулт в болнична/следболнична среда и кабинетна/домашна обстановка“.
Нина Йорданова
Логопед, хранителен терапевт, специалист ранно детско развитие - завършва СУ "Св. Кл. Охридски" специалност дефектология с два профила логопедия и специална педагогика. Притежава сертификати за ползване на тестове за ранно детско развитие, сред които Мюнхенска функционална диагностика на развитие MFED, разработва собствена система за оценка на уменията за учене през игра PTESS. Създател на множество терапевтични техники, сред които Система за хранителна терапия, в съавторство в създаване на Български детски жестов език. Притежава световно признати дипломи от AMI за Монтесори педагогика и Монтесори терапия (един от четиримата притежатели на диплом за Монтесори терапия в България). Клиничен логопед, създател на множество клинични терапевтични модели, Представител на Сдружение Частно практикуващи логопеди (СЧПЛ) в европейския комитет за логопедия ESLA, Основател на сдружение Частно практикуващи логопеди. Основател на Пумпелина (Клиничен логопедичен кабинет за стимулиране на комуникацията). Хранителен терапевт, създател на системата за хранителна терапия в България. Преподавател в НБУ, Докторант в НБУ.
Пумпелина
Пумпелина е създадена на 01.03.2007 година от Нина Йорданова, със съдействието на Тереза Йовчева и любезната подкрепа на приятели и колеги. През годините Пумпелина е преминала през много форми на организация - Терапевтичен и обучителен център, Клиника за стимулиране на комуникацията. В момента Пумпелина е фокусирана върху клиничните аспекти на логопедичната практика: ранна интервенция за деца от 0 до 3 години профилактика на ранното развитие за деца от 0 до 3 години корекция на нарушени механизми на хранене за деца и възрастни корекция на инфантилно гълтане при наруше на захапка, артикулация или след инцидент възстановяване на говор и общуване за пациенти след инсулт или други медицински състояния, изискващи логопед корекция на зрително моторни нарушения при усвояване на писмена реч и математическиумения за деца над 6 години диагностика и терапия на дислексия, дисграфия и дискалкулия дикция и техника на говора за актьори и презентатори
Лекция: Съвременни тенденции за връзката дисфагия - логопедия.
Румяна Иванова
Засилени интереси и работа в сферата на:
- холистичния подход в логопедичната терапия,
- орална миофункционална терапия
- травма информирани терапевтични техники
- MNRI
- късно проговаряне и развитие на комуникативните умения в детска възраст
- обучителни трудности
- работа в сферата на сензорната интеграция и диспраксия
- хранене, хранителни механизми и терапия, нутрициология
https://www.facebook.com/dumisrumi
Лекция: Когато тялото говори без думи.
Руслана Анастасова
Завършила “Социални дейности” в СУ и магистратура Ерготерапия в Русенския Университет. Работи с деца и техните семейства вече 20 години, като основния фокус е активното включване и самостоятелно участие на децата в дейности от тяхното ежедневие, които са типични за съответната възраст и им носят удоволствие и смисъл. Ерготерапията е холистичен подход, в чийто център е детето, заедно с неговото семейство, средата в която се отглежда и дейностите в които е ангажирано. Практиката и е насочена към деца в ранна детска и училищна възраст, подкрепа на родителите по пътя на отглеждане и подкрепа на деца, които срещат различни предизвикателства по пътя на своето развитие.
E-mail: ruslanaanastasova@gmail.com
Лекция: Комплексна оценка на праксис, рефлекси и сетивност.
Светлана Картунова
Магистър логопед, практикуващ от 1996 г.
Компетенции - тифлопедагогика, сензорен терапевт, специалист Образователна психомоторика, хранителен терапевт и консултант по
кърмене. Основател на Обединена терапевтична практика “Детски истории” през 2008 година като Кабинет за ранно въздействие и терапия. Практиката има компетенция за ранна интервенция, Сензорно-интегративна терапия по Джийн Айрис, оралномоторна и терапия на хранителните механизми при бебета, деца и възрастни с различни развитийни и клинични състояния и прилагане на методи на поведенческа модификация. Концепцията на работа е ориентирана спрямо холистичен подход, включващ образователна психомоторика и кинезиология, стимулиране на слуховата преработка и комуникативно-поведенчески методи, които се интегрират в логопедичната терапия.
Лекция: Нарушения на сензорната преработка и дисрегулация в храненето - диференциално значими фактори в диагностиката и терапевтичното планиране.
Уъркшоп: Обратна връзка от оралномоторна и миофункционална диагностика и терапия - оформяне на устен и писмен доклад.
Симона Миланова
Магистър логопед с професионален опит от 2009 година, който извършва диагностика и терапия на комуникативни проблеми в детска възраст в логопедичен център „Светулките“- София в направление работа с деца с психиатрични диагнози. Завършила бакалавърска програма Социални дейности, профил Клинична социална работа в СУ „Св. Климент Охридски“ (с насоченост психопатология и диагностика на аномалното поведение), бакалавърска програма по Логопедия в СУ „Св. Климент Охридски“ и магистърска програма Логопедия (Езикова и речева патология) към НБУ.
Сертифициран DIR Floortime терапевт със сертификати на съответните нива: DIR®/Floortime®ниво : 101, 201, 202 Proficient (ICDL, A Total Aproach, Maude LeRoux/“The Greenspan Floortime Approach”).
Студент, обучаващ се по метода на Светлана Масгутова. Както и други обучения между логопедията и психологията.
Лекция: Социално-емоционално развитие и темите в детската игра. Из живота на логопеда с клинични случаи.
За контакти:
Станислава Чуринскиене
Консултант по детско развитие - сертифициран оператор на тестовете DP3 и CARS2, член на Българско сдружението по авиационна, морска и космическа медицина, клиничен директор на Център за ранна интервенция "Всяка дума" и съавтор на изследвания в областта на медицинските подходи при проблеми в развитието.
Лекция: Медицинските подходи към проблемите в развитието в помощ на логопедичната работа.
Цветелина Василева
Магистър специалност “Клинична логопедия” и сертифициран монтесори терапевт. Прилага комбиниран игрови и дидактичен подход при езиково-говорна рехабилитация на деца, а в рехабилитацията на възрастни с афазия (след инсулт, черепномозъчна травма и др.) се стреми да имплементира класически с технологични прийоми. Работи успешно със специализирана апаратура при деца със заекване и с дисфазия в развитието.
Лекция: Методи, средства, анализ и резултати от комбиниран терапевтичен подход с мултидисциплинарен екип при работата с две деца на сходна възраст, но с различни диагнози (дете с рядка хромозомна аномалия и дете с екранна зависимост).